«Ό,τι είναι η καρδιά και ο νους για το σώμα, είναι η Ελλάδα για την ανθρωπότητα.» «Jeder sei auf seine art ein Grieche, aber er sei's». Μετάφραση: «Καθένας πάνω στην τέχνη του ας είναι Έλληνας, αλλά να είναι».Ο Γιόχαν Βόλφγκανγκ Γκαίτε (Johann Wolfgang Goethe, 1749-1832) ήταν Γερμανός ποιητής και πεζογράφος.
Ο Γερμανός ποιητής Wilhelm Müller συνέθεσε σειρά φιλελληνικών ποιημάτων με τον τίτλο "Τραγούδια των Ελλήνων". Το πρώτο από αυτά δημοσιεύτηκε στην ανθελληνική εφημερίδα του Μέτερνιχ και άρχιζε έτσι:
"Μας ονόμασες επαναστάτες πάντα έτσι ας μας καλείς!Επάνω! Επάνω!αυτό είναι το σύνθημα των Ελλήνων.... ...Επάνω, αυτό είναι το σύνθημα των Ελλήνων το αιώνιο!Ο υπέροχος ήχος αυτός ποτέ να μην ηχήσει μέσ' την καρδιά σου.Εσύ, κάτω στη λάσπη θα μένης για πάντα,και θα παρατηρείς του κόσμου τα συμβάντα."
Το πρώτο τεύχος των Ελληνικών ασμάτων (Lieder der Griechen) του Μύλλερ είναι γεμάτο λυρισμό. Το τεύχος περιέχει δέκα ποιήματα που είναι τα εξής: «Οι Έλληνες προς τους φίλους της αρχαιότητός των», «Ο Φαναριώτης», «Η παρθένα των Αθηνών», «Η Μανιάτισσα», «Ο γέρων της Ύδρας», «Ο Ιερός Λόχος, «Οι Έλληνες προς τον Αυστριακόν παρατηρητήν» -που είναι η εφημερίδα του Μέττερνιχ- «Τα πνεύματα των αρχαίων ηρώων κατά την ημέραν της Αναστάσεως», «Τα ερείπια των Αθηνών προς την Αγγλία» και «Η ελπίδα της Ελλάδας».
Η δεύτερη συλλογή ποιημάτων του για τους Έλληνες που περιλαμβάνει τα εξής: «Η Υψηλή Πύλη», «Ο εξόριστος της Ιθάκης», «Αλέξανδρος Υψηλάντης», «Η επιβίβαση των Αθηναίων στα πλοία τους», «Η σκλάβα στην Ασία», «Ο μικρός Υδραίος», «Η διδασκαλία της Μανιάτισσας», «Η γλαυξ».
Ιδιαιτέρως «ο μικρός Υδραίος» προκάλεσε μεγάλη συγκίνηση και ακόμα είναι γνωστός στη Γερμανία. Το 1823 εκδίδει νέα σειρά ποιημάτων, τρία νέα τεύχη που είναι «Τα νέα άσματα των Ελλήνων». Το πρώτο τεύχος περιέχει επτά άσματα, το δεύτερο οκτώ και το τρίτο επτά. Σ΄ αυτά περιγράφεται ο εμπαιγμός της Ελλάδας από τους Τούρκους, υπαινίσσοντας την φιλότουρκη Ευρωπαϊκή πολιτική και κάνει έκκληση για βοήθεια προς τους Έλληνες.
Το 1824 εκδίδει άλλη μια συλλογή με επτά ποιήματα υπό τον τίτλο «Τα νεώτατα άσματα των Ελλήνων» (Νeueste Lieder der Griechen). Το πιο ωραίο ποίημα είναι «Η Ελλάς και ο κόσμος» όπου συνδέει την ελευθερία με την Ελλάδα και τον κόσμο αναφωνώντας: “Χωρίς την ελευθερίαν τι θα ήσουν, ω! Ελλάς χωρίς εσέ τι θα ήτο ο κόσμος!” (“Ohne die Freiheit, was wärest du Hellas? Ohne dich, Hellas, was wäre die Welt?”).
Το 1827 ιδρύθηκε στην πρωτεύουσα της Βαυαρίας ‘’Πανελλήνιον’’ με σκοπό την ανατροφή ορφανών παιδιών από την Ελλάδα. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι στα αρχεία του Πανεπιστημίου του Λάιμπτσιχ της Λειψίας, υπάρχουν επιστολές και άλλα στοιχεία εθελοντών Γερμανών, που πολέμησαν στην Ελλάδα, την περίοδο 1821- 22. Το 1929 ο καθηγήτης Κάρλ Ντίντριχ, εξέδωσε στο Αμβούργο υπό τον τίτλο "Γερμανοί Φιλέλληνες στην Ελλάδα» σχετικό τόμο.
Αυτοί ηταν οι "βάρβαροι Ούννοι Μογγόλοι " Γερμανοί που έτρωγαν βελανιδιά, (σύμφωνα με την μαρξιστική προπαγάνδα άσχετα που 400 χρονιά τουρκομογγολοι ηταν στην Ελλάδα και οχι στην Γερμανία) όπως ιδρύσουν τα πρώτα σχολεία μετά την τουρκοκρατία με τον Όθων Α΄ της Ελλάδας,(Otto Friedrich Ludwig von Wittelsbach) απο την Γερμανική Βαυαρία και τους έμαθαν να μιλάνε ελληνικά καθώς πολλοι εκείνοι την εποχή ούτε ελληνικά μιλούσαν στο ελλαδικό χώρο, κάθε καρδιάς καρύδι ηταν εδώ από άραβες έως τουρκομογγολοι .
Από τους πρώτους μήνες της Επανάστασης η γερμανόφωνη κοινή γνώμη τάχθηκε με το μέρος των Ελλήνων. Αντίθετα, ο Μέτερνιχ, όπως και οι άλλοι ηγεμόνες της Συμμαχίας τήρησαν αρνητική στάση, καθώς την συσχέτισαν με το κίνημα του Καρμποναρισμού στην Ιταλία το οποίο θεωρήθηκε κίνδυνος για την ανατροπή των μοναρχιών. Τον Μάϊο του 1821, στο Συνέδριο του Λάιμπαχ η Ιερά Συμμαχία απέρριπτε κάθε κίνημα ανατροπής της νόμιμης εξουσίας μέσω εξέγερσης και βίας. Ο βαρώνος von Gagern στην Ταξική Δίαιτα του πριγκηπάτου της Έσσης-Ντάρμσταντ την 19 Ιουνίου εκφωνεί θερμό φιλελληνικό λόγο που περιλάμβανε μεταξύ άλλων τα εξής:
Ένα θανάσιμο αμάρτημα θα βαραίνει το Γερμανικό Έθνος αν δεν εγείρεται πουθενά ούτε βοήθεια ούτε φωνή προς χάριν των Ελλήνων. Αυτοί μπορεί να έχουν αρχίσει τον αγώνα τους ασύνετα, την ακατάλληλη στιγμή, με ανεπαρκή μέσα. Εγκληματίες όμως δεν πρέπει να χαρακτηριστούν για αυτό το λόγο. Δεν ήσαν υπήκοοι, στην έννοια του δικαίου των Εθνών και του πολιτισμού μας, αλλά σκλάβοι. Αυτό μαρτυρούν οι αρχιερείς των, που χωρίς ενοχή και χωρίς να απολογηθούν, υπέστησαν δεινόν θάνατο στις πύλες των ναών τους. Εγώ, ως υπήκοος ενός πρίγκιπα ο οποίος έγινε μέλος της Ιεράς Συμμαχίας, και ως εκπρόσωπος των δικαιωμάτων και των επιθυμιών ενός γερμανικού λαού, εκφράζω εδώ την προσδοκία και ελπίδα ότι οι Έλληνες θα βγουν νικητές από τον αγώνα τους, ή να τους εξασφαλιστή μιά συνθήκη που θα τους θέση υπό την αιγίδα του ευρωπαϊκού δικαίου των Εθνών.
Ο Φιλελληνισμός όμως των Γερμανών, δεν έμεινε στις θεωρητικές διακηρύξεις και στα λόγια. Οργανώνουν 9 αποστολές μαχητών, όπλων και πολεμοφοδίων από το λιμάνι της Μασσαλίας προς την Ελλάδα. Γερμανοί Φιλέλληνες πολέμησαν στην επαναστατημένη Ελλάδα και έδωσαν τη ζωή τους για την ελευθερία της.
Στο Μεσολόγγι, στον κήπο των ηρώων, χαραγμένα πάνω σε πέτρα, είναι τα ονόματα είκοσι δύο ατόμων. Είναι τα ονόματα των Γερμανών, που έδωσαν τη ζωή τους για την Ιερή Πόλη, στην πολιορκία του Κιουταχή και του Ιμπραήμ. Πιο πέρα, στον Κήπο των Ηρών, βρίσκονται και τα μνημεία των Γάλλων, των Πολωνών, των Σουηδών και άλλων φιλελλήνων.
Αυτά βεβαία κανένας κήρυκας τους ψεύδους που παριστάνει τον ιστορικό δεν τα λέει για να μην χαλάσουν το παραμύθι περί δήθεν "βάρβαρων μογγόλων Γερμανών" και απο την αρχαιότητα έως το 1945 φιλέλληνες ηταν, αλλα τους είδαμε τι τερατώδες ψέμματα γράφουν και στην πιο πρόσφατη ιστορία που έχουν γίνει δεδομένα από πολλούς νεοελληνες.
0 comments
Δημοσίευση σχολίου