Η NetFlix η αμερικανική συνδρομητική τηλεόραση οι υπηρεσίες της οποίας παρέχονται σε όλες τις χώρες (πλην Κίνας, Βόρειας Κορέας, Κριμαίας και… Συρίας) αποφάσισε μαζί με το BBC σε μια νέα σειρά με αντικείμενο τον Τρωικό πόλεμο να παρουσιάσει τον Αχιλλέα ως… μαύρο.
Και όχι μόνο. Επίσης αποφάσισε να παρουσιάσει και τον Δία ως μαύρο!
Η σειρά ονομάζεται «Τροία: Η πτώση μιας πόλης» και πρόκειται να προβληθεί το 2018 σε 8 επεισόδια με το BBC να τη διανέμει στη Βρετανία και την Netflix διεθνώς.
Η υπόθεση της σειράς επικεντρώνεται στην πολιορκία της Τροίας από την οπτική της βασιλικής οικογένειας της Τροίας και μάλιστα όπως αναφέρουν δημοσιεύματα έχουν παραλληλισμούς με την υποτιθέμενη «πολιορκία» του Χαλεπιού από τον συριακό Στρατό και τα δεινά που υπέστη από αυτή ο άμαχος πληθυσμός.
Προφανώς έχουν μείνει ακόμη στην «πολιορκία» και δεν έχουν μάθει ότι οι πολιορκημένοι ήταν ένοπλοι αντάρτες των τρομοκρατικών οργανώσεων al-Nusra, HTS και ISIS και φυσικά ότι το Χαλέπι έχει απελευθερωθεί πλέον.
Αλλά αυτό ίσως είναι το λιγότερο. Το σημαντικό είναι πως οι δημιουργοί της σειράς αποφάσισαν να απεικονίσουν τον Αχιλλέα και τον ίδιο τον Δία ως μαύρους, με το αιτιολογικό ότι δίνουν περισσότερη «ποικιλομορφία» στην ιστορία.
Έτσι τον Αχιλλέα πρόκειται να υποδυθεί ο David Gyasi γνωστός από την ταινία Interstellar και τον Δία ο Βρετανός με καταγωγή από τη Νιγηρία Hakeem Kae-Kazim.
Η σειρά γυρίζεται στο Cape Town της Νότιας Αφρικής.
Προσπάθεια επαναφοράς του ανιστόρητου θεωρήματος της «μαύρης» Αθηνάς
Προφανώς ο δημιουργός της σειράς David Farr θέλει να επαναφέρει στην επικαιρότητα, με αυτόν τον τρόπο, την ανιστόρητη θεωρία της «μαύρης» Αθηνάς, του καθηγητή Μάρτιν Μπερνάλ ο οποίος δίδασκε στους φοιτητές του ότι ο ελληνικός πολιτισμός της Αρχαιότητας είναι προϊόν κλοπής από την Αφρική.Ο Μάρτιν Μπερνάλ, όχι ιστορικός, αλλά καθηγητής… Δημόσιας Διοίκησης στο Κορνέλ με σπουδές στον κινεζικό πολιτισμό και όψιμος τότε ερευνητής της ιστορίας της Ανατολικής Μεσογείου, εξέδωσε το βιβλίο «Μαύρη Αθηνά:
Οι αφροασιατικές ρίζες του κλασικού πολιτισμού». Η κύρια θέση της Μαύρης Αθηνάς, που κυκλοφόρησε με υπότιτλο «Το μύθευμα της αρχαίας Ελλάδας, 1785-1985», ήταν ότι ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός βασιζόταν σε μεγάλο βαθμό σε αρχαιότερους πολιτισμούς της Αιγύπτου και της Εγγύς Ανατολής, με λίγα λόγια ότι αποτελούσε προϊόν κλοπής ή δανεισμού από την αρχαία Αίγυπτο και επιπλέον ότι οι κάτοικοι της αρχαίας Αιγύπτου ήταν Αφρικανοί.
Μάλιστα στην εισαγωγή του βιβλίου, που πυροδότησε έντονες αντιδράσεις και συζητήσεις, παραδεχόταν ότι το έργο του είχε έναν πολιτικό σκοπό: να μειώσει την ευρωπαϊκή πολιτισμική αλαζονεία.
Η Μαίρη Λέφκοβιτς ήταν η πρώτη ακαδημαϊκή δάσκαλος (μεταξύ πολλών ακόμη κλασικιστών, ελληνιστών και αιγυπτιολόγων που ακολούθως κατέδειξαν τη σαθρότητα των προσεγγίσεων του Μπερνάλ) η οποία καταφέρθηκε δημοσίως απέναντι σε αυτό το «αναθεωρητικό ρεύμα» που δημιούργησε ο Μπερνάλ και ακολούθησαν οι αφροκεντριστές στη διάρκεια μιας εποχής που «η φυλή είχε μετατραπεί σε γνώση» και η πολιτική του παρόντος είχε παραμερίσει και συσκοτίσει την επιστημονική επιχειρηματολογία εκμεταλλευόμενη το συναίσθημα.
Το 1991 κυκλοφόρησε ο δεύτερος τόμος με τις αρχαιολογικές αποδείξεις του Μπερνάλ που υποτίθεται ότι θα έκλειναν τα στόματα των διαφωνούντων αλλά μάλλον προκάλεσαν μεγαλύτερη σύγχυση.
Τότε η Μαίρη Λέφκοβιτς ανέλαβε να συστηματοποιήσει την αντίδραση στη «Μαύρη» Αθηνά δίνοντας το 1996 ένα διεπιστημονικό «χαστούκι» στον Μπερνάλ με την έκδοση του συλλογικού τόμου Μαύρη Αθηνά:Αναθεωρημένη (Ενάλιος, 2009), όπου συσσωμάτωσε 20 δοκίμια διαπρεπών ακαδημαϊκών διαφορετικών ειδικοτήτων για να αποδομήσει πλήρως τις επιπόλαιες βόλτες του Μπερνάλ σε πεδία εκτός της επιστημονικής του κατάρτισης.
Ο Μπερνάλ επανήλθε το 2002 με έναν τόμο-απάντηση ( Βlack Αthena Writes Βac k) στους επικριτές του και το 2006 με τις υποτιθέμενες γλωσσολογικές αποδείξεις της θεωρίας του που δεν έπεισαν κανέναν από τους εμπλεκομένους στην ακαδημαϊκή κοινότητα για την επάρκειά τους.
Η Λέφκοβιτς, επιστήμων εμβριθής και εξαιρετική γνώστρια του αρχαίου κόσμου, ενεπλάκη σε μια πολύχρονη δικαστική διαμάχη, σπιλώθηκε επειδή απλά είναι εβραία και λευκή, αλλά δεν συνθηκολόγησε ποτέ με τις «ανοησίες».
«Είναι πραγματικά επίπονο να είσαι θύμα ρατσισμού» εξομολογείται η ίδια στις τελευταίες σελίδες του βιβλίου, ταλαιπωρημένη αλλά αποφασισμένη να υπερασπιστεί την ουσιαστική ακαδημαϊκή ελευθερία. Το 2006 βραβεύτηκε με το Εθνικό Μετάλλιο Ανθρωπιστικών Σπουδών των ΗΠΑ.
0 comments
Δημοσίευση σχολίου