Τα παραφυσικά φαινόμενα πάντα ήταν σαγηνευτικά για τον άνθρωπο. Το άγνωστο εξάλλου είναι αυτό που εξιτάρει τη φύση του. Ο Bρετανός φωτογράφος William Hope, είχε προχωρήσει ένα βήμα πιο πέρα και ήταν εκείνος που τη δεκαετία του 1920 είχε καταφέρει να αιχμαλωτίσει με την κάμερά του τα …φαντάσματα της εποχής. Ωστόσο, τα μάτια παίζουν περίεργα παιχνίδια. Μήπως τελικά, η αλήθεια δεν είναι αυτό που φαίνεται;
Φωτογραφίες που απεικονίζουν φαντάσματα να …ποζάρουν ανάμεσα σε ζωντανούς, ειδικά έναν αιώνα πριν ήταν κάτι το εξωπραγματικό και οι εικόνες της εποχής το αποδεικνύουν περίτρανα. Βέβαια, αυτό που έχει αποκαλυφθεί σήμερα είναι ότι ο κ. Hope δεν ήταν μόνο καλός φωτογράφος ήταν και εξαιρετικός …τεχνικός. Η ιδέα της διπλής εκτύπωσης μπορεί πλέον να ακούγεται ξεπερασμένη και κοινή, ωστόσο τότε τη δεκαετία του ’20 σήμαινε ένα και μόνο πράγμα: φαντάσματα.
Με το μυστικισμό εκείνη την εποχή να αποτελεί σχεδόν φετιχιστική τακτική, ο φωτογράφος William Hope βρήκε πρόσφορο έδαφος να δράσει και να πείσει το κοινό του ότι είχε την εξαιρετική ικανότητα να απαθανατίζει με το φακό του τα πνεύματα.
Ο κ. Hope μάλιστα είχε πολύ ένθερμο κοινό – ο ίδιος εξάλλου ήταν διάσημο μέλος του Crewe Circle, μίας ομάδας αφιερωμένης στο να απαθανατίζει πνεύματα από την πόλη του Staffordshire – και αρκετοί διάσημοι της εποχής παρακολουθούσαν τη δουλειά του, μεταξύ αυτών και ο συγγραφέας του Sherlock Holmes, ο Sir Arthur Conan Doyle.
Η δουλειά του βέβαια αποκαλύφθηκε έπειτα από έρευνες που διεξήχθησαν, όπου και φάνηκε η τεχνική της “διπλής εκτύπωσης (έκθεσης)”. Η τεχνική αυτή με απλά λόγια, είναι όταν μία φωτογραφία δημιουργείται από εκτίθεται το φιλμ πολλές συνεχόμενες φορές. Οι ειδικοί μάλιστα αναφέρουν ότι ο Hope, χρησιμοποιούσε μία παλέτα όπου υπήρχε ήδη αποτυπωμένη μία εικόνα, πάνω στην οποία ξανατύπωσε τη νέα εικόνα.
Ωστόσο, έστω και με αυτό το τέχνασμα, ο Hope είχε καταφέρει να αιχμαλωτίσει όχι μόνο τα “φαντάσματα” στις φωτογραφίες του αλλά και ένα πολυπληθές και πιστό κοινό του μυστικισμού της Βρετανίας τη δεκαετία του 20, μένοντας στην ιστορία ως ο φωτογράφος των φαντασμάτων.
0 comments
Δημοσίευση σχολίου