Στην ταινία του Αρονόφσκι, ο Νώε, ο Αδάμ και η Εύα είναι φωταυγείς και χωρίς σάρκα, μέχρι και τη στιγμή που τρώνε τον απαγορευμένο καρπό. Μια τέτοια αντίληψη δεν βρίσκεται στην Αγία Γραφή, φυσικά. Και αυτό είναι ένα στοιχείο μόνο από το πλήθος ευφάνταστων λεπτομερειών της ταινίας.
Όσον αφορά την φωταύγειας των προπατόρων μας, πρέπει να πάμε πίσω στην αρχαία θρησκεία του Γνωστικισμού. Παρακάτω μια περιγραφή του 2ου αιώνα μ.Χ. για το τι πίστευε μια αίρεση που ονομαζόταν Οφίτες:
Ο Αδάμ και η Εύα είχαν στο παρελθόν φως, φωτεινότητα, και να το πω έτσι ‘πνευματικά σώματα’. Αλλά όταν ήρθαν εδώ, τα σώματα σκοτείνιασαν και έγιναν χοντρά και αδρανή
. (Ειρηναίος της Λυών, Κατά Αιρέσεων, Ι, 30.9).
Η Καμπάλα, σίγουρα έχει μια παρόμοια άποψη, δεδομένου ότι είναι ουσιαστικά μια μορφή εβραϊκού Γνωστικισμού . Ξεσκόνισα το βιβλίο του 19ου αιώνα του Adolphe Franck, «Η Καμπάλα» και γρήγορα επιβεβαιώθηκαν οι υποψίες μου:
«Προτού εξαπατηθούν από την πανουργία του φιδιού, ο Αδάμ και η Εύα δεν είχαν μόνο εξαιρεθεί από την ανάγκη του σώματος, αλλά ούτε καν είχαν σώμα - δηλαδή, δεν ήταν από χώμα».
Ο Franck επικαλείται αποσπάσματα από το Zohar, ένα από τα ιερά κείμενα της Καμπάλα:
Όταν ο προπάτορας μας Αδάμ κατοίκησε τον Κήπο της Εδέμ, ήταν ντυμένος, καθώς όλοι στον ουρανό, με ένα ένδυμα που είχε φτιαχτεί από το μεγαλύτερο φως. Όταν εκδιώχθηκε από τον Κήπο της Εδέμ και αναγκάστηκε να υποβληθεί στις ανάγκες αυτού του κόσμου, τι συνέβη;Ήθελα να ψάξω πιο βαθιά.
Ο Θεός, μας λένε οι Γραφές, έφτιαξε στον Αδάμ και τη σύζυγό του δερμάτινους χιτώνες και τους έντυσε, γιατί πριν είχαν χιτώνες φωτός, αυτού του μεγαλύτερου φωτός που χρησιμοποιείτο στην Εδέμ...
Ανακάλυψα ποια ήταν η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Ντάρεν Αρονόφσκι: Λεγόταν “Pi”. Θέλετε να μάθετε ποιο ήταν το αντικείμενό της; Η Καμπάλα. Σύμπτωση;;
ΚΟ: Η Καμπάλα (Kabbahal) κατατάσσεται στο χώρο του Μυστικισμού και του Αποκρυφισμού έχοντας τις ρίζες της «στα εσωτεριστικά και θεοσοφικά ρεύματα των Ιουδαϊκών κύκλων, της εποχής που είδε την γέννηση του Χριστιανισμού», σύμφωνα με τον Εβραίο καθηγητή Γκερσόμ Σολέμ από το βιβλίο του «Εισαγωγή στην Καμπάλα».
Η Καμπάλα θεωρείται «πίστη», που καλλιεργείται έντεχνα με εσωτεριστικές και θεοσοφικές διδασκαλίες. Η λέξη Καμπάλα σημαίνει «να δέχεσαι».
Ο κόσμος του Νώε του Αρονόφσκι είναι βουτηγμένος στον Γνωστικισμό: ένα διαβαθμισμένο σύμπαν «ανώτερου» και «κατώτερου». Το «πνευματικό» είναι καλό, και ψηλά «εκεί πάνω» ο ανέκφραστος, αμίλητος θεός κατοικεί, και το «υλικό» είναι κακό και «εδώ κάτω» τα πνεύματά μας περιβάλλονται από σάρκα.
Αυτό ισχύει όχι μόνο για τους πεσόντες γιους και κόρες του Αδάμ και της Εύας, αλλά και τους πεσόντες αγγέλους, οι οποίοι απεικονίζονται ρητά ως πνεύματα παγιδευμένα μέσα σε ένα υλικό «σώμα» από λάβα που έχει ψυχθεί.
Οι Γνωστικοί τους αποκαλούν Άρχοντες, μικρότερα θεία όντα ή αγγέλους που βοηθούν τον "Δημιουργό" στη διαμόρφωση του ορατού σύμπαντος. Και η Καμπάλα έχει ένα πάνθεο αγγελικών όντων που ανεβοκατεβαίνουν τη σκάλα του «θεϊκού όντος». Και οι πεσμένοι άγγελοι δεν έχουν πέσει εντελώς.
Για να παραθέσω το Zohar και πάλι, ένα κεντρικό Καβαλιστικό κείμενο : «Όλα τα πράγματα από τα οποία αυτός ο κόσμος αποτελείται, το πνεύμα όσο και το σώμα, θα επανέλθουν στην αρχή και τη ρίζα από την οποία προήλθαν».
Αυτό είναι ακριβώς τι συμβαίνει στα Τέρατα από Λάβας του Αρονόφσκι. Σώζονται μόνα τους, πετάνε το εξωτερικό υλικό δέρμα τους και πετάνε πίσω στον ουρανό.
Παρεμπιπτόντως, παρατήρησα ότι στην ταινία, καθώς η οικογένεια ταξιδεύει μέσα από μια έρημο, ο Σημ ρωτά τον πατέρα του: «Είναι αυτό ένα ορυχείο Zohar;», Μάλιστα. Αυτό είναι το όνομα του ιερού καβαλιστικού κειμένου.
Ολόκληρη η ταινία είναι, μεταφορικά, ένα ορυχείο «Zohar»!
Αν υπήρχε οποιαδήποτε αμφιβολία σχετικά με τους "Watchers", ο Αρονόφσκι δίνει σε αρκετά από αυτά ονόματα: Semyaza, Magog και Rameel. Είναι όλοι γνωστοί δαίμονες στην εβραϊκή μυστικιστική παράδοση, όχι μόνο στην Καμπάλα, αλλά και στο βιβλίο του Ενώχ.
Ορίστε; Οι δαίμονες σώζονται; Ο Adolphe Franck εξηγεί την κοσμολογία της Καμπάλα: «Τίποτα δεν είναι απόλυτα κακό. Τίποτα δεν είναι καταραμένο για πάντα - ακόμη και ο αρχάγγελος του κακού ή το δηλητηριώδες θηρίο, όπως ονομάζεται μερικές φορές. Θα έρθει μια στιγμή που θα ανακτήσει το όνομά του και την αγγελική του φύση». Εντάξει. Αυτό είναι παράξενο. Αλλά, για στάσου. Όλοι στην ταινία φαίνεται να λατρεύουν τον «Δημιουργό» ("The Creator"), σωστά;
Εκτός από το ότι όταν οι Γνωστικοί μιλούν για τον «Δημιουργό» δεν μιλάνε για το Θεό. Ο Δημιουργός του υλικού κόσμου είναι ένας ανίδεος, αλαζονικός, ζηλιάρης, καταπιεστικός, βίαιος, χαμηλού επιπέδου, νόθος γιος μιας θεότητας χαμηλού επιπέδου.
Είναι υπεύθυνος για τη δημιουργία του "μη-πνευματικού" κόσμου της σάρκας και της ύλης και ο ίδιος είναι τόσο αδαής σχετικά με τον πνευματικό κόσμο που φαντάζεται τον εαυτό του τον «μόνο Θεό» και απαιτεί απόλυτη υπακοή. Σε γενικές γραμμές τον αποκαλούν «Γιαχβέ». Ή άλλα ονόματα, όπως ‘Ialdabaoth’ για παράδειγμα.
Αυτός ο Δημιουργός προσπαθεί να κρατήσει τον Αδάμ και την Εύα μακριά από την αληθινή γνώση του θείου και όταν δεν υπακούν, γεμίζει με οργή και τους πετάει έξω από τον Παράδεισο.
Με άλλα λόγια, υποννοείται ότι... το φίδι είχε δίκιο... Αυτός ο «θεός», ο «Δημιουργός», τον οποίον λατρεύουν, τους απέτρεψε από κάτι που το φίδι θα τους παρείχε: την ίδια θεότητα.
Ο κόσμος του Γνωστικού μυστικισμού έχουν μια μυριάδα ποικιλιών. Αλλά, σε γενικές γραμμές, έχουν από κοινού την ιδέα ότι το φίδι είναι "Σοφία" ή "Μητέρα". Το φίδι αντιπροσωπεύει το αληθινό θείο, και οι ισχυρισμοί του «Δημιουργού» είναι ψευδείς.
Είναι λοιπόν το φίδι ένας πολύ σημαντικός χαρακτήρας στην ταινία;
Ας πάμε πίσω στην ταινία. Η ταινία ανοίγει με τον Λάμεχ να πρόκειται να ευλογήσει τον γιο του τον Νώε. Ο Λάμεχ, μάλλον περίεργο για έναν πατριάρχη οικογένειας που πιστεύει στον Θεό, παίρνει ένα ιερό κειμήλιο, το δέρμα του φιδιού από τον Κήπο της Εδέμ.
Το τυλίγει γύρω από το χέρι του, απλώνει το χέρι του για να αγγίξει το γιο – τότε ακριβώς μία ομάδα επιδρομέων τους διακόπτει και η τελετή δεν ολοκληρώνεται.
Ο Λάμεχ σκοτώνεται και ο «κακός» της ταινίας, Θουβάλ-Κάιν, κλέβει το φιδόδερμα. Ο Νώε, με άλλα λόγια, δεν παίρνει τις «ευλογίες» που έχει το δέρμα του φιδιού.
καλά όλοι αυτοί οι ειδικοί κανουν τους χαζούς η ειναι;;; τι υποσυνειδήτα μηνύματα ; όταν όλες σχεδόν οι θρησκείες δεν παίρνουν άπλα μηνύματα άλλα διαμορφώνουν πρόβατα ;;; τραγικό παράδειγμα ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΙΣΛΑΜ!!! ΙΔΙΟΣ ΘΕΟΣ ΓΙΑΧΒΕ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ! ΜΕ ΚΛΕΜΕΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΜΑΓΕΙΡΕΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΕΣΟΠΟΤΑΜΙΑ ΚΤΛ ΚΤΛ !Αμέτρητοι οι θεοί που σταυρώθηκαν και αναστήθηκαν !! προ χρηστού ! δεύτερο μέρος ,
το γέλιο της υπόθεσης;; ξεχάσαν να βγάλουν από την βίβλο τον ΓΙΑΧΒΕ που παρουσιάζεται σαν διάβολος που καθαρίζει κόσμο!! ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΤΡΙΤΗ ΒΙΒΛΟ ΜΕ ΠΙΟ ΠΟΛΛΕΣ ΔΙΩΡΘΩΣΕΙΣ !!!! ΠΑΛΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΗ ΕΧΕΙ ΤΡΑΓΙΚΑ ΛΑΘΗ !!!!!!! ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΑ ΒΛΕΠΕΙ ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΝ ΠΛΥΣΗ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΑΠΟ ΜΙΚΡΑ ΟΛΟΙ! ΟΥΤΕ ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΒΡΑΙΑ ΠΑΝΑΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΙΗΣΟΥ ΑΝ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΙΕΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΚΑ ΜΙΛΟΥΝ! (ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΑΕΤΟΣ ΤΙΜΉ ΚΑΙ ΔΌΞΑ ΣΤΟΝ ΓΙΑΧΒΈ – ΣΑΒΑΏΘ. Ο ΘΕΌΣ ΕΒΡΑΊΩΝ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΏΝ)
0 comments
Δημοσίευση σχολίου